U varaždinskoj palači Herzer održana je završna konferencija u sklopu dvogodišnjeg projekta “Zeleno želimo”. Projekt punog naziva “Povezivanje zelene turističke ponude zaleđa s registriranom prirodnom i kulturnom baštinom” provodio se na području Slovenije i Hrvatske, na području općina Dobrovnik i Veržej u Sloveniji i gradova Ludbreg i Varaždin s hrvatske strane.
Glavni cilj ovog projekta bio je stvoriti i implementirati nove turističke sadržaje na projektnom području na temelju uključivanja kulturne i prirodne baštine, u kombinaciji s uzbudljivim sadržajem iz zaleđa, tj. Ruralnih krajeva koji okružuju gradove te ciljnim skupinama omogućiti nova iskustva i s druge strane učinkovitije ponuditi nasljeđe i sadržaj u zaleđu kroz održivi turizam.
– Moramo napomenuti koliko je važan ovaj projekt za cjelokupnu turističku ponudu Ludbrega. Naš grad je malen, ali je poznat po brojnim znamenitostima, prije svega poznat je po kreativnosti i marljivosti svojih stanovnika. Stoga smo se s veseljem uključili u ovaj međunarodni projekt prijateljstva i suradnje kako bismo iz njega na temeljima međusobnog uvažavanja izvukli ono najbolje iz našega grada, staru kulturnu tradiciju Ludbrega koja se spominje još u davnim danima. Željeli smo turizam koji svi često spominjemo kao vrlo važnu gospodarsku granu potaknuti da se razvija novom snagom i u novim smjerovima. Nas godišnje posjeti preko 200 tisuća ljudi, ali prenoći ih puno manje i u ovom projektu vidimo priliku da još odlučnije krenemo naprijed – rekao je na konferenciji ludbreški gradonačelnik Dubravko Bilić.
Projekt Zeleno želimo je odobren je u okviru Programa suradnje Interreg V-A Slovenija-Hrvatska 2014.-2020.
Prijavitelj projekta bio je Poljoprivredno šumarski zavod Murska Sobota, a partneri s hrvatske strane projekta su Hrvatska gospodarska komora – Županijska komora Varaždin, Grad Ludbreg, Turistička zajednica grada Varaždina. Kao pridruženi partneri na projektu uključeni su i Grad Varaždin te Turistička zajednica Grada Ludbrega.
Kroz projekt uspostavljen je zajednički turistički brend – KULTNATURA. U jačanje kapaciteta uključeno je 232 osobe iz obje države.
Na lokacijama baštine tijekom trajanja projekta bilo je 8.000 više posjeta, a na području baštine općina Veržej i Dobrovnik te grada Ludbrega realizirane su tri infrastrukturne investicije.
Ukupna vrijednost projekta iznosila je 836.515 eura, od čega je 711 tisuća osigurano iz EU izvora.