
Središnja siječanjska manifestacija u Ludbregu i ove je godine bila Izložba mladih vina. Ova tradicionalna izložba mladih vina izrasla je u zavidnu manifestaciju, najveću takve vrste u Hrvatskoj, na kojoj se okuplja preko 300 vinara s područja Hrvatske, Slovenije i Mađarske. Ove godine prijavljeno je 577 uzoraka za ocjenjivanje, od čega 555 vina, 9 voćnih vina i 3 rakije.
Izložbu tradicionalno već gotovo tri desetljeća organizira Udruga vinogradara “Trsek”, a uz važne brojke nastavljeni su i odlični rezultati pa je tako i ove godine preko stotinu uzoraka, točnije njih 112 dobilo zlatno odličje. Prosudbena je komisija dodijelila još 311 srebrnih i 103 brončanih odličja. Ocjenjivanje prema međunarodnim standardima proveli su enolozi s certifikatom za degustatore vina, a komisiju je vodila prof. dr. Stanislava Herjavec.
– Za pohvalu je kako je više vina prijavljenih kao suha doista i bila suha okusa u usporedbi s proteklim godinama. Broj zlatnih i srebrnih odličja na ovom ocjenjivanju pokazuje da su vinaru uvažili naše prijašnje napomene i proizveli vina veoma dobre kvalitete. Činjenica je kako dobar proizvođač vina zna da kvaliteta vina nije samo slučajna, već je rezultat znanja i brige, ali i neprekidnog kušanja vina i pravodobnog reagiranja uoči li nepoželjne promjene boje, mirisa ili okusa vina – rekal je prof.dr.ssc. Stanislava Herjavec.
-Osvrnut ću se na rad naše udruge koja djeluje dugi niz godina, a najvažnija aktivnost je održavanje izložbe na čijem otvorenju smo se ponovo okupili. Naša udruga tijekom godine provodi još veliki broj aktivnosti, uključujemo se i u europske projekte kao što je i ovaj Zeleno želimo kojem je cilj upravo promocija vina. – rekao je Branko Kežman, predsjednik udruge Trsek i zahvalio na podršci svima koji sudjeluju u radu udruge kojoj je cilj okupljanje vinogradara, vinara, poduzetnika i ostalih srodnih udruga u svrhu unapređenja proizvodnje kvalitete vina i podizanje turističke ponude Ludbrega i okolice.
Na svečanom otvorenju zamjenica gradonačelnika Grada Ludbrega Renata Potočnik istaknula je rad Udruge Trsek kao jedne od najaktivnijih udruga na ludbreškom području. Također, pohvalila je projekt zajedničkog uređenja pokaznog podruma kao jedne od glavnih turističkih točki Grada Ludbrega. – Grad Ludbreg izuzetno dobro surađuje s udrugom Trsek, ponosni smo na njihovu aktivnost, promoviraju nas u turističkom dijelu. Posebno sam ponosna što smo s njima u suradnji u okviru europskog projekta prošle godine uredili vinski podrum koji je sada jedna lijepa pokaznica vina koja proizvodimo na našim vinogradima. Udruga Trsek već 27. godinu zaredom organizira jednu ovakvu izložbu koja je stvarno respektabilna čemu svjedoči broj uzoraka, ali i kvaliteta koja se ovdje poluči. Sigurna sam da je vinogradarstvo segment u kojem ćemo i dalje nastaviti rasti i zato je važna svaka inicijativa ove aktivne udruge jer to je jedan od ključnih segmenata našeg turizma – rekla je zamjenica gradonačelnika R. Potočnik.
U ime Varaždinske županije okupljenim vinarima, vinogradarima i gostima obratio se župan Varaždinske županije Radimir Čačić.
– Veseli me što je ova izložba izrasla u najveću izložbu mladih vina u Hrvatskoj što je još jedno priznanje za Varaždinsku županiju te njezin turistički razvoj. Napravite da ova izložba bude pojam vrhunske kvalitete vina u Hrvatskoj. – naglasio je župan Čačić.
Ovogodišnja izložba Mladih vina bila je dio projekta Zeleno želimo, točnije 2. događanje koje se u Ludbregu u okviru europskog projekta održalo. Izložbi vina prethodila je degustacija vina i proizvoda u novouređenom vinskom podrumu “Trsek”.
Projekt Zeleno želimo odobren je u okviru Programa suradnje Interreg V-A Slovenija-Hrvatska 2014.-2020.
Prijavitelj projekta je Poljoprivredno šumarski zavod Murska Sobota, a partneri s hrvatske strane projekta su Hrvatska gospodarska komora – Županijska komora Varaždin, Grad Ludbreg, Turistička zajednica grada Varaždina. Kao pridruženi partneri na projektu uključeni su i Grad Varaždin te Turistička zajednica Grada Ludbrega.
Glavni cilj projekta i zajedničkog turističkog proizvoda KULTNATURA je kreirati i implementirati nove turističke proizvode na području projekta, na temelju aktivnog uključivanja baštine, u svezi sa sadržajima iz zaleđa, te sa time ciljnim skupinama omogućiti nova iskustva, te s druge strane njihova učinkovitija prodaja, kroz održiv turizam.




