Gradu Ludbreg odobren je projekt iz Erasmus+ programa Europske unije pod nazivom Implementation of Virtual Reality based learning methodology in secondary schools, akronim: VR EDUCATION. Ukupna vrijednost projekta iznosi 189.751,00 EUR. Projekt započinje s implementacijom u studenom 2019. godine. Partneri na projektu su srednje škole, javne ustanove, razvojne agencije te mala i srednja poduzeća iz Makedonije, Bugarske, Cipra i Hrvatske. Tim povodom danas je u hotelu Amalia održana početna konferencija po projektu.
– Za Grad Ludbreg od posebnog značaja je ova mreža prijateljstva koje stvaramo kroz Erasmus+ projekte i zato sam posebno sretan što smo kroz ovaj projekt uz već postojeće prijatelje iz Makedonije i Bugarske dodali i nove iz Cipra. Veselimo se budućoj suradnji na projektima gdje ćemo dokazati da udaljenosti i geografske i kulturološke razlike znače samo prednosti. Koliko je to važno vidi se kada kreiramo nove projekte. Ono što u ovom projektu posebno raduje jest i sudjelovanje Srednje škole Ludbreg jer to je svojevrsna garancija da sve što smo dosad radili ima smisla. U budućnosti će vjerujem naš rad donositi još veću korist svima onima koji su spremni priključiti se našem malom vlaku suvremenih tehnologija – rekao je gradonačelnik Dubravko Bilić.
Glavna ideja projekta je stvoriti inovativne pedagoške i nastavne metode koje će se temeljiti na digitalnim tehnologijama. Ideja ovog projekta je naučiti i potaknuti nastavnike / učenike da surađuju i koriste tehnologiju na kreativan i učinkovit način.
– Virtualna stvarnost (VR) može motivirati studente na akademsko postignuće. Koristeći VR tehnologiju, nastavnici mogu privući pažnju učenika na razvijeni VR obrazovni materijal i učiniti proces učenja uzbudljivim i učinkovitijim. VR je na pragu obrazovanja, a nove školske učionice bit će tehnološki napredna mjesta učenja, s VR tehnologijom, koja će značajno povećati angažman učenika – rekla je Erina Stančin, pročelnica Upravnog odjela za razvojne projekte, društvene djelatnosti i lokalnu samoupravu.
-Glavna ideja inovativnog VR edukacijskog modula “Znanje kao jedini izlaz” koji će biti razvijen u okviru projekta je stvaranje inovativnog pedagoškog pristupa i metoda poučavanja, učenja i vrednovanja, kao i poticanje nastavnika i učitelja na suradnju i korištenje digitalnih tehnologija na kreativan i učinkovit način. Projektna ideja je jedinstvena sinergija između nastavnih materijala i koncepta “escape room” – rekla je E. Stančin.
Koristeći najnoviju tehnologiju virtualne stvarnosti, ideja je staviti učenike u virtualnu situaciju u kojoj će biti potrebno riješiti problem vezan uz određenu temu. Učenici bi imali na glavi VR naočale i našli se u učionici iz koje trebaju pobjeći. Da bi se to postiglo, profesori iz škola sudionica postavit će zagonetke koje će učenici morati riješiti. Zagonetke će biti dizajnirane prema specifičnom predmetu (fizika, kemija, geografija,…) kako bi testirali znanje učenika i naučili kako ga primijeniti u stvarnom životu. Učitelji i stručnjaci za VR stvorit će scenarije na kratkoročnim zajedničkim treninzima i transnacionalnim aktivnostima učenja i podučavanja. Koncept „Escape room“, osim usvajanja nastavnih sadržaja, pomoći će učenicima da razviju i unaprijede vlastite sposobnosti logičkog razmišljanja, kognitivne sposobnosti, društvene vještine, timski rad te prostornu orijentaciju.
Tijekom implementacije projekta svaka škola dobit će VR set koji će koristiti u nastavnom procesu te će učenici kroz iskustveno znanje i primjenu naučenog u određenim konstruiranim, stvarnosti sličnim, situacijama primjenjivati naučeno. Na taj način učenici će biti aktivno uključeni u nastavni proces, postat će glavni akteri te će razvijati kognitivne sposobnosti, kritičko mišljenje i logično zaključivanje. Stečene vještine moći će primjenjivati u daljnjem obrazovanju i svakodnevnom životu.
Glavni ciljevi projekta su: poboljšati kvalitetu i atraktivnost obrazovnog procesa u školama u Ludbregu (Hrvatska), Kochani (Sjeverna Makedonija), Limassol (Cipar) i Pazardzhik (Bugarska) razvojem i primjenom inovativnih metodologija učenja utemeljenih na virtualnoj stvarnosti; povećati kompetencije i vještine nastavnika i učenika srednjih škola u korištenju dostupnih online obrazovnih sadržaja za VR u svakodnevnoj nastavi; uspostaviti strateško partnerstvo između različitih socio-ekonomskih tipova organizacija za povećanje kvalitete obrazovanja uz primjenu najboljih praksi i razvoj inovativnih obrazovnih metoda.
Specifični ciljevi planiranih aktivnosti bit će Razviti vlastiti inovativni obrazovni modul temeljen na ICT-u uz korištenje VR tehnologije; poboljšati učenička postignuća u školskim predmetima uz pomoć VR obrazovne tehnologije; poboljšati vještine timskog rada studenata kroz transnacionalni natjecateljski događaj u okviru dugoročnog nastavnog treninga; uspostaviti transnacionalnu nastavničku mrežu pomoću eTwinning mrežnog modula i izraditi Strateški akcijski plan za transnacionalnu suradnju u području obrazovanja.
Sadržaj priopćenja isključiva je odgovornost Grada Ludbrega.