U Ludbregu je danas, 1. rujna održan Poslovni forum na temu “Zelena teretna logistika, suvremeni javni prijevoz i nove poslovne prilike za gospodarski i demografski razvoj ludbreške regije” na kojem je sudjelovalo pedesetak gospodarstvenika i predstavnika lokalne samouprave. Forum, kojeg je organizirao Grad Ludbreg i Savez za željeznicu, održan je u sklopu obilježavanja „Dana ludbreške Svete nedjelje“.
Otvarajući Forum gradonačelnik Ludbrega Dubravko Bilić naglasio je kako je Grad jako puno napravio bez velike pomoći izvana. – Nadamo se da će sve ono što mi radimo, u razgovoru s građanima i poduzetnicima oko povećanja mogućnosti kretanja unutar grada i prema gradu, dovesti do toga da nas netko od gore čuje i da nam pomogne u realizaciji naših projekata – kazao je Bilić te dodao kako je cilj da Ludbreg postane dobar primjer funkcioniranja i povezanosti s manjim sredinama, ali i većim gradovima u blizini, poput Koprivnice, Varaždina i Zagreba – kazao je gradonačelnik.
Govoreći o mogućnostima za zeleni javni prijevoz i održivu teretnu logistiku mikroregije Ludbreg predsjednik Saveza za željeznicu Ante Klečina naglasio je to da je suvremen, učestali i kvalitetan sustav javnog prijevoza, pa tako i lokalni komunalni sustav za područje Ludbrega i okolnih općina itekako je potreban! Između ostaloga je rekao:
-Za takav sustav postoji dovoljno istražene prijevozne potražnje i želje za korištenjem. Uz pružanje učinkovite mobilnosti zaposlenima i ostalim građanima takav sustav može značajno potaknuti gospodarski i demografski rast ovog kraja. Cestovni prijevoz tereta ne može svojim kapacitetima i cijenom zadovoljiti potrebe suvremene industrije i razvoj poslovnih i industrijskih zona koje su planirane u ovom kraju. Za ozbiljan rast i razvoj industrije potrebna je ozbiljna logistika, a veliki kapacitet i učinkovitost u prijevozu može pružiti samo željeznički prijevoz. Tvrtkama u ludbreškom kraju potrebno je omogućiti to da ili imaju vlastiti industrijski željeznički kolosijek ili razviti multimodalni pretovarni centar do kojeg će se robe na kratkim relacijama prevoziti cestom, a u centru okrupnjavati te dalje do luka i važnijih europskih destinacija prevoziti željeznicom.- rekao je Klečina.
Predrag Brlek sa Sveučilišta Sjever govorio je o održivoj cestovnoj infrastrukturi, zonama bez automobila, pješačkim i biciklističkim stazama i tom priliko predstavio dio nalaza i preporuka iz nacrta „Studije razvoja sustava održivog javnog prijevoza i sustava nemotorizirane mobilnosti za grad Ludbreg i općine Martijanec, Sveti Đurđ, Veliki Bukovec i Mali Bukovec“, koju je nedavno izradio tim Saveza za željeznicu.
– Većina gradova kod nas i u razvijenoj Europi koja uspije maknuti tranzitni prijevoz i promet iz centra grada pokušava zatvoriti središte grada i dati ga svojim stanovnicima na raspolaganje. Na taj način radi prostore koji su društveniji i u kojima se može puno više obitavati i živjeti, što stanovnicima grada daje sigurnost, a korisnicima prostora u centru grada daje puno veću ekonomsku vrijednost, pa dolazi do interakcije koja svima daje dobro – pojasnio je Brlek.
U drugom dijelu Foruma održana je panel rasprava na temu „Pomaže li održiva mobilnost i zelena logistika razvoju ludbreške regije?” u kojoj su sudjelovali gradonačelnik Ludbrega Dubravko Bilić, načelnik Općine Martijanec Branimir Nađ, marketing menadžer HŽ Putničkog prijevoza Tomislav Prpić, doc. dr.sc. Predrag Brlek sa Odjela za logistiku i održivu mobilnost Sveučilišta Sjever. Generalni zaključak bio je: – Osnivanje javnog prijevoza za Ludbreg znači integriranje postojećeg željezničkog prijevoza, kao temeljnog i korištenje autobusa odnosno javnog prijevoza autobusima na vodik, za što smo već napravili pripremne radnje. Naime, pripremili smo jednu gospodarsku zonu isključivo za proizvodnju vodika za autobuse i tu bi zapravo mogao biti centar autobusnog prijevoza za sjever – pojasnio je Bilić pritom misleći na autobusni prijevoz novih generacija, odnosno autobuse na vodik, a koji bi se punili u Ludbregu i od tamo kretali prema Koprivnici i Varaždinu gdje bi obavljali svoju svakodnevnu prijevozničku djelatnost.
Pri tome je načelnik Nađ naglasio kako održiva mobilnost pomaže gospodarskom razvoju, ali i općenito kvaliteti života.
– Autobusi ne voze intenzitetom kao prijašnjih godina, a željeznica je odsječena. Međutim, dolaze nam godine kad će se ponovno intenzivirati javni prijevoz, što iz troškovnih razloga, što iz ekoloških – zaključio je Nađ.
Govoreći o ulozi HŽ Putničkog prijevoza u povećanju kvalitete mobilnosti u ludbreškom kraju, Tomislav Prpić rekao je to da kako se raduju i vesele integriranom prijevozu te naglasio kako je lijepo vidjeti da jedna jedinicia lokalne samouprave poduzima aktivne korake ka realizaciji. – Svi zajedno moramo prionuti na podizanje kvalitete prijevozne ponude za sve naše stanovnike – rekao je Prpić.