Razvojna udruga Ludbreg sudjelovala je kao partnerska organizacija na projektu „Youth Work in the Digital Age“, koji je odobren i financiran u sklopu programa Erasmus+.
Erasmus+ je najveći program Europske unije za obrazovanje, osposobljavanje, mlade i sport te obuhvaća razdoblje provedbe od 2014. do 2020. godine. Obuhvaća sve europske i međunarodne programe i inicijative Europske unije u području obrazovanja (opće obrazovanje, visoko obrazovanje, obrazovanje odraslih), osposobljavanja (strukovno obrazovanje i osposobljavanje), mladih i sporta. Program je usmjeren jačanju znanja i vještina te zapošljivosti europskih građana, kao i unaprjeđivanju obrazovanja, osposobljavanja te rada u području mladih i sporta. Posebno je usmjeren povezivanju obrazovanja, osposobljavanja i sektora mladih s poslovnim sektorom te je otvoren za njihove zajedničke projekte. Ukupni proračun ovog sedmogodišnjeg programa iznosi 14,7 milijardi eura.
Projektne aktivnosti održale su se od 4. do 11. studenog u sklopu „Eden Project“ kompleksa u Cornwallu, u Velikoj Britaniji. Projekt je okupio 30 sudionika iz Velike Britanije, Bugarske, Njemačke, Italije, Poljske, Turske i Hrvatske. Stručno osposobljavanja namijenjeno je članovima partnerskih organizacija te osobama koje rade s mladima s ciljem stjecanja kompetencija i usvajanja alata neophodnih u segmentu odnosa s javnošću, korištenja socijalnih mreža te promicanju socijalnog poduzetništva. Projektom se također željelo educirati mlade i njihove organizacije efektivnoj promociji i objavi sadržaja kroz medije. Promocijom socijalnog poduzetništva i poboljšanjem organizacijskih vještina sudionika nastoji se unaprijediti kvaliteta rada s mladima te ih naposljetku osnažiti kao aktivne aktere svojih zajednica. Krajnji cilj ovog projekta bila je izrada Crowdfunding kampanje.
Eden Project se nalazi na jugozapadu Engleske te je službeno najveći staklenik na svijetu i jedna od najpopularnijih turistička atrakcija u Ujedinjenom Kraljevstvu koju godišnje posjeti preko milijun posjetitelja. Staklenici su podijeljeni na tropski i mediteranski biom, a s ukupnom površinom staklenika od preko 3 hektara te više od 130.000 biljaka i 4.500 biljnih vrsta iz cijeloga svijeta Eden služi i kao značajan edukacijski i istraživački centar. Eden je za javnost otvoren 17. ožujka 2001. godine. Pored spektakularne flore, u biomima se nalaze vodopadi, poučne staze, statue, masivno kamenje i ribnjaci. Uz sve to, Eden je dom nekim životinjskim vrstama, poput manjih ptica, kukaca i riba. Iako su staklenici središnja atrakcija kompleksa, oko njih se također nalaze i prekrasno uređeni biljni vrtovi.
Krajnji cilj ovog projekta bila je izrada Crowdfunding kampanje. Crowdfunding (eng. crowd: svjetina, ljudi; funding: financiranje) predstavlja mogućnost solidariziranog financiranja projekata u cijelome svijetu. Pojava ovog trenda relativno je recentna, ali se zbog svoje prihvatljivosti vrlo brzo širi te je iz tog razloga u svijetu trenutno registrirano preko 500 crowdfunding platformi. Takva platforma je mjesto gdje se putem interneta nalaze načini za prikupljanje sredstava potrebnih za pokretanje ili finaliziranje originalnih, umjetničkih ili nekonvencionalnih poslovnih ideja koje bi se teško isfinancirale uz posredstvo tradicionalnih financijskih institucija. Svaki pojedinac koji se registrira na platformi može s relativno malim iznosima, već od nekoliko dolara ili funti, financirati projekte do kojih mu je stalo te pritom dobiti razne darove ili povlastice.
-Tijekom projekta imali smo tu čast da nam se osobno predstave Georgie Barr i Simon Walker, djelatnici najveće britanske Crowdfunding platforme, www.crowdfunder.co.uk, koji su nam približili mogućnosti njihovog poslovnog modela te nam pružili smjernice za izradu vlastite kampanje koju smo aplicirali u sklopu projekta. Zanimljivo je spomenuti kako je i sam Eden Project uz fondove Europske unije djelomično financiran i kroz Crowdfunding kampanju u kojoj se prikupilo 1.5 milijuna britanskih funti za njegovu izgradnju. Da bi Vam što bolje predočili ovaj model poslovanja, spomenuti ćemo primjer iz Cornwalla. Naime, jedan je mladić u želji da pokrene vlastitu pekaru kroz Crowdfunding skupio dovoljna sredstva te je svaki donator koji je donirao određeni iznos u prvih godinu dana poslovanja pekare svakodnevno besplatno dobivao svježe pekarske proizvode. Krajnji cilj projekta bila je izrada Crowdfunding kampanje te smo posebno ponosni što je ista bila inspirirana upravo našim projektom „#justbike!“ kroz koji smo implementirali javne bicikle u Ludbregu. Naime, Crowdfunding kampanjom JustBike nastojimo financirati javne bicikle u obližnjem gradu, Saint Austellu te ga na taj način prometno povezati s Edenom. U sklopu ove kampanje snimljen je i promotivni video koji možete pogledati na sljedećoj poveznici: http://www.crowdfunder.co.uk/justbike.
Po završetku projekta posjetili smo “Grad crvenog zmaja”, a ujedno i glavni grad Walesa, Cardiff te Bristol koji se nalazi na jugozapadu Engleske. Bristol je nadaleko poznat po multikulturalnom sastavu stanovništva, street-art kulturi i umjetnosti te zasebnom glazbenom pravcu (trip-hop) koji se početkom devedesetih godina prošlog stoljeća razvio upravo na ulicama ovoga grada. – pojasnio je Kristian Pirc, predsjednik Razvojne udruge Ludbreg.