Gradu Ludbreg odobren je projekt iz Erasmus+ programa Europske unije pod nazivom Implementation of Virtual Reality based learning methodology in secondary schools, akronim: VR EDUCATION. Ukupna vrijednost projekta iznosi 189.751,00 EUR. Projekt započinje s implementacijom u studenom 2019. godine. Partneri na projektu su srednje škole, javne ustanove, razvojne agencije te mala i srednja poduzeća iz Makedonije, Bugarske, Cipra i Hrvatske. U okviru projekta u petak 29. studenog u 10 sati bit će održana početna konferencija na kojoj će biti predstavljena sama provedba projekta.
Glavna ideja projekta je stvoriti inovativne pedagoške i nastavne metode koje će se temeljiti na digitalnim tehnologijama. Ideja ovog projekta je naučiti i potaknuti nastavnike / učenike da surađuju i koriste tehnologiju na kreativan i učinkovit način. U sadašnjim obrazovnim sustavima u većini zemalja EU-a, motivirati učenike da uče nastavni sadržaj predstavlja izazov za nastavnike. Istraživanja provedena u srednjim školama projektnih partnera, u fazi izrade projektne ideje, samo dokazuju dobro poznatu činjenicu da se studenti lako “zasite” akademskim sadržajem predstavljenim u formalnom obrazovnom procesu. Tradicionalne metode poučavanja usmjerene su na pružanje činjenica. Međutim, pristup i konzumiranje mnogo informacija nije učenje. Biti informiran nije isto što i biti obrazovan. Virtualna stvarnost (VR) može motivirati studente na akademsko postignuće. Koristeći VR tehnologiju, nastavnici mogu privući pažnju učenika na razvijeni VR obrazovni materijal i učiniti proces učenja uzbudljivim i učinkovitijim. VR je na pragu obrazovanja, a nove školske učionice bit će tehnološki napredna mjesta učenja, s VR tehnologijom, koja će značajno povećati angažman učenika.
Prema tome, glavni ciljevi projekta su: poboljšati kvalitetu i atraktivnost obrazovnog procesa u školama u Ludbregu (Hrvatska), Kochani (Sjeverna Makedonija), Limassol (Cipar) i Pazardzhik (Bugarska) razvojem i primjenom inovativnih metodologija učenja utemeljenih na virtualnoj stvarnosti; povećati kompetencije i vještine nastavnika i učenika srednjih škola u korištenju dostupnih online obrazovnih sadržaja za VR u svakodnevnoj nastavi; uspostaviti strateško partnerstvo između različitih socio-ekonomskih tipova organizacija za povećanje kvalitete obrazovanja uz primjenu najboljih praksi i razvoj inovativnih obrazovnih metoda. Specifični ciljevi planiranih aktivnosti bit će: razvoj vlastitog inovativnog obrazovnog modula temeljenog na ICT-u uz korištenje VR tehnologije; poboljšati učenička postignuća u školskim predmetima uz pomoć VR obrazovne tehnologije; poboljšati vještine timskog rada studenata kroz transnacionalni natjecateljski događaj u okviru dugoročnog nastavnog treninga; uspostaviti transnacionalnu nastavničku mrežu pomoću eTwinning mrežnih modula i izraditi Strateški akcijski plan za transnacionalnu suradnju u području obrazovanja.