Interdisciplinaran pristup učenju koji se bazira na disciplinama znanosti, tehnologije, inženjerstva, umjetnosti i matematike naziva se STEAM i sve je češće spominjani izraz kada govorimo o obrazovanju. Svjesni značaja takvog pristupa i u ludbreškom dječjem vrtiću “Radost” započeli su djelovati na taj način, a njihov rad ubrzo je uobličen u projekt koji je danas i predstavljen u Ludbregu. S implementacijom projekta “Uspostavljanje koncepta STE(A)M razreda u predškolskom odgoju” zajedno s partnerima iz Sjeverne Makedonije, Bugarske, Turske i Hrvatske započeo je Grad Ludbreg. Na projektu sudjeluje ukupno 10 različitih organizacija iz zemalja partnera, a to su dječji vrtići, javne ustanove, razvojne agencije, mala i srednja poduzeća te poduzetnički inkubator.
Ukupna vrijednost projekta iznosi 211.152,00 EUR-a te je sufinanciran iz Erasmus + programa.
– Naš se vrtić prije dvije godine uključio u ERASMUS+ projekt. Tada smo u sklopu jednog projekta u našem vrtiću napravili eko vrt. Kroz razgovore s partnerima na tadašnjem projektu spomenuli smo kako u vrtiću nastojimo razviti STE(A)M programe. Nekako su svi smatrali da su vrtićka djeca premala za takav vid programa, no uvjerili smo ih da su oni itekako spremni za takve izazove. Kolegice su prošle stručno jednogodišnje usavršavanje i s djecom odradile brojne pokuse vezane uz elektricitet, strujanje zraka i slično. Za djecu je to poput neke čarolije i kroz takvo razmišljanje oni zapravo kroz igru i uče. Tako smo krenuli u osmišljavanje ovog projekta kojeg danas i predstavljamo. Svaki partner ima svoj segment, mi ćemo primjerice raditi na elektricitetu i energiji vode dok će se primjerice u Turskoj odvijati likovni dio – rekla je Zvjezdana Jadanić, ravnateljica Dječjeg vrtića Radost.
Aktivnosti projekta vezane su uz uspostavu STE(A)M koncept učionice u dječjim vrtićima kao obrazovni pristup, ali i kao poticajan prostor, gdje će djeca kroz igru i svoju radoznalost usvojiti znanja iz STE(A)M područja (prirodne znanosti, informatika, inženjerstvo, umjetnost i matematika) te kreirati poticajno okruženje u kojem će se ti potencijali i dalje razvijati.
– U trenutku kada svijetom vlada pandemija drago mi je da smo se ipak uspjeli susresti i razgovarati o tako važnoj temi kao što je obrazovanje. Situacija koja nas je zadesila posebno je utjecala i na taj sektor, nastava u školama uglavnom se odvija online. Vjerujem da je upravo zato važno da pokrenemo teme koje se tiču obrazovanja. S Gradom Ludbregom radimo na nekoliko projekata, a ovaj o kojem danas pričamo uistinu je poseban jer djeca kroz njega izravno uče kako nastaje energija, kako se koristi. Imat će priliku učiti o kemiji, fizici, ali na njima pristupačan način. Riječ je o veoma inovativnom projektu i svi uključeni dječji vrtići iz različitih zemalja imat će jedinstven princip rada – rekao je Todor Kushevski – voditelj projekata iz partnerske organizacije MAGA (Makedonija).
Također, kroz ovaj projekt izradit će se i posebno dizajnirana oprema od strane iskusnih stručnjaka koja će odgajateljima u dječjim vrtićima omogućiti provođenje STE(A)M aktivnosti.
Aktivnosti projekta odnose se i na izradu priručnika i drugih dokumenata koji će omogućiti odgajateljima primjenu STE(A)M koncept učionice u dječjim vrtićima,
Na taj način nastojat će se da djeca od najranije dobi uče na interdisciplinaran način, povezujući znanje iz STEAM područja u jednu cjelinu, ali također slijedeći i suvremene obrazovne trendove koji će današnjoj djeci omogućiti spremnost na kriranje svoje budućnosti.
-Drago nam je što smo se ovdje okupili s našim partnerima. Prvi puta na nekom projektu pridružili su nam se i predstavnici Turske. Ovo je još jedan za nas važan projekt koji se tiče predškolskog obrazovanja i pripreme djece za osnovnoškolsko obrazovanje i to u STEAM području. Nadamo se da ćemo kroz ovaj projekt omogućiti uključivanje djece u nove svjetske trendove obrazovanja. Vjerujem da će sav taj trud koji se ulaže omogućiti kvalitetniji start našim najmlađim sugrađanima i bolji ulazak u svijet obrazovanja – rekao je gradonačelnik Dubravko Bilić.
Glavni cilj projekt je podržati odgojitelje u vrtiću i povećati njihove kompetencije i vještine za razvijanje vlastitih obrazovnih pristupa za provođenje STE(A)M aktivnosti, a kroz suradnju sa dječjim vrtićima i ostalim organizacija na projektu uspostavit ćemo strateško partnerstvo radi povećanja razine kvalitete obrazovnog procesa u regijama četiri jedinice lokalne samouprave iz Hrvatske, Sjeverne Makedonije, Turske i Bugarske.