U sklopu projekta “Introducing of Digital Heritage in educational process” akronim “Digital Heritage EDU” koji je odobren u okviru Programa Erasmus+ danas je u Arheološkom parku Iovia održana završna konferencija.
Cilj ovog događaja bio je prezentirati postignute rezultate i intelektualne rezultate projekta te potaknuti suradnju i umrežavanje različitih obrazovnih, javnih i nevladinih organizacija.
Gradonačelnik Dubravko Bilić istaknuo je kako je ovo jedan od zanimljivih projekata i uvod u buduće projekte povezane s tehnologijom, ali i generalnom muzejskom djelatnošću.
– Kroz ovaj projekt se implementiraju digitalne tehnologije u očuvanju kulturne baštine, a ovaj put sa školama, konkretno, područje Osnovna škola Veliki Bukovec, ali nadamo se da će se kroz školski kurikulum i kroz znanje koje su stekli učitelji proširiti se generalno i da će muzejski djelatnici moći koristiti u prezentaciji etnološke zbirke Grada Ludbrega jednoga dana – rekao je gradonačelnik Bilić.
Dodao je kako je tehnologija kao jedna muzejska grana jako bitna, pogotovo za male sredine koje su poluurbane, odnosno ruralne, jer nas povezuju dodatno s prošlošću i poviješću.
– Prilika je to da se djeca dodatno upoznaju sa starijim običajima, predmetima i na taj način prenesu neka povijesna iskustva prema budućnosti i nadam se da će ovaj projekt biti samo jedan početak projekata koji će digitalizirati i kroz digitalne tehnologije prezentirati muzejsku branšu – zaključio j gradonačelnik.
Projekt “Digital Heritage EDU” započeo je s implementacijom u svibnju 2021. godine. Glavna ideja projekta je digitalizacijom kulturne baštine omogućiti trajni pristup dostignućima u određenoj kulturnoj baštini (iz tri ciljane regije u Hrvatskoj, Bugarskoj i sjevernoj Makedoniji) za sve zainteresirane osobe bez obzira na njihovo mjesto na svjetskoj karti. To uključuje sve od povijesnih predmeta, slika i tradicionalnih proizvoda, pa sve do lokalne/regionale tradicionalne narodne glazbe i plesova.
‘Introducing of Digital Heritage in educational process’, odnosno ‘Uvođenje digitalne baštine u obrazovni proces’ je projekt u kojem je ludbreški poduzetnički centar Lucera d.o.o. bio vodeći partner dok su ostali partneri na projektu osnovne škole, razvojne agencije te mala i srednja poduzeća iz Sjeverne Makedonije, Bugarske i Hrvatske.
-Ovo je prvi projekt u kojem se Lucera pojavljuje kao prijavitelj. Mi smo kao partner u ostalim projektima, međutim, u ostalim projektima smo koristili tehnologiju proširene i virtualne stvarnosti, dok smo u ovom projektu odlučili se za tehnologiju snimanja 360 stupnjeva. Po mom mišljenju je to bila zanemariva tehnologija pa smo pokušali partnerima pokazati mogućnost te tehnologije. Posebno kad se to poveže s težnjom očuvanja kulturne baštine i u smislu lokaliteta i običaja – korištenje te tehnologije je zapravo dobivanje na vrijednosti – rekao je voditelj projekta Robert Majhen, iz ludbreške Lucere.
Naglasio je kako su na treninzima razgovarali o tehnologiji, o načinima upotrebe te tehnologije, međutim, intencija je bila svemu dodati i kreativnu ljudsku kompetenciju.
– Svaka tehnologija bez ljudskog dodira ne bi imala smisla. Koliko su bili uspješni, svjedoči činjenica da su uradci koji su rađeni od učenika, zapravo imaju jako veliku vrijednost – kazao je Majhen.
Erasmus projekt o digitalizaciji baštine zamišljen je na način da učenici stariji od 12 godina nauče kako se radi s kamerom koja snima 360°, da po pripremljenim scenarijima snime tri videa iz područja likovne kulture, 3 iz područja glazbene kulture i 3 iz povijesti. Snimljeni materijali koristit će se u nastavi na inovativan način – škole će se opremiti virtualnim naočalama kako bi učenici mogli „zaroniti“ u svijet baštine i doživjeti ga na novi, atraktivniji način.
– Dva su cilja ovog projekta. Jedan je bio upoznavanje s novom tehnologijom, tehnologijom virtualne stvarnosti, a drugi cilje bio je očuvanje baštine. Sam projekt je zamišljen na način da se fokusiramo na tri područja, povijesti, likovne kulture i glazbene kulture kako bismo snimili ono što su naši stari nekada provodili i u ovom projektu bazirali smo se na tri teme. Snimili smo film o Habekima, o limenom sastavu koji je bio poznat u 70-tim godinama koji sad već ima četvrtu generaciju sudionika. Zatim smo snimili jedan običaj koji je danas gotovo izmuro, a to je čehara, odnosno čehanje perja. U povijesnom dijelu smo snimali i u Varaždinskim Toplicama, a uglavnom smo se bazirali na Renesansni festival u Koprivnici – rekla je Željka Marković Bilić, ravnateljica Osnovne škole Veliki Bukovec.
U projekt su bili uključeni učenici osmog razreda koji su započeli u sedmom razredu, jer virtualna stvarnost nije za korištenje mlađih od 12 godina, a za nagradu troje učenika putovalo je u Bugarsku.